miercuri, 27 ianuarie 2010

Real, simple and true



suntem in Romania de 2 zile si parca inca visez...nu imi vine sa cred ca ne-am intors. timpul parca a zburaytt si a stat in loc in acelasi timp.
Ethiopia este experienta vietii mele. Serios, vorbind despre oamenii de acolo, locurile de acolo, invataturile de acolo......ma simt ca o parte din inima mea a ramas in Sendafa.
Un om intelept spunea ca investitia cea mai buna este cea in relatiile umane.In timpul petrecut acolo asta mi-a aratat Dumnezeu. Investitia in oameni este una pentru vesnicie.:)
Si eu, si tu suntem copii de Dumnezeu acum pentru ca cineva a investit in noi, a petrecut timp cu noi, ne-a aratat dragoste si ni l-a prezentat pe Dumnezeu.
In penultima zi in Sendafa,am mers in casa unei femei care avea HIV. Saracia, conditiile precare in care traieste...toate acestea sunt un lucru pe care il intalnesti la fiecare om aproape. Ce m-a impresionat a fost sinceritatea ei.
Din cat am inteles, cei care sunt infestati cu HIV sunt etichetati si dati la o parte din societatea sendafei, de aceea, sunt foarte multi oameni bolnavi de Sida care nu merg sa ceara ajutorul doctorului din cauza ca le este teama ca vor fi dati la o parte.Nestiind sa vorbesc amharica, i-am cerut traducatorului nostru sa o roage sa ne povesteasca viata ei......nu ma asteptam sa ne zica prea multe, dar, femeia a inceput sa isi spuna povestea. S-a casatorit cand avea 20 de ani, dupa ce a facut 2 copii cu sotul ei, acesta a parasit-o si dupa catva timp s-a intors acasa. dupa ceva vreme atat ea cat si sotul ei si-au facut teste si amandoi au descoperit ca sunt HIV pozitiv.
Slava Domnului ca copiii lor nu sunt infestati.
Auzind o poveste ca asta, uneori ti se face pielea de gaina si te uimesti cum pot oamenii supravietui, cum pot ei merge mai departe avand speranta pentru o zi mai buna maine si pentru un viitor mai bun?
ei nu se bazeaza pe lucrurile materiale, nu se incred in ele pentru ca pentru ei azi sunt, maine e posibil sa nu mai fie.......nimic nu este statornic si nimic nu le confera siguranta in afara de Dumnezeu. Si in simplitatea lor, ei inteleg asta mai repede decat noi.
Oamenii din Etiopia sunt simpli, iubesc fara "limita" si stiu sa aprecieze orice gest de afectiune.
Vreau sa cred si ma rog ca Domnul sa puna in inima noastra simplitate si dorinta de a fi cum vrea El sa fim, de a ne increde in el in fiecare zi a vietii nostre.

Cu drag,
Anita:)

ps: intr-una din poze draga mea prietena m-a invatat sa impletesc cosuri. Dansa le facea si mergea cu ele la piata sa le vanda. Era foarte fericita ca vreau sa invat si a fost gata sa ma invete tot ce stia. Se amuza de stangacia mea, dar eu eram fericita sa vad un zambet pe fata ei. It was worth all of it.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Exprima-te si tu! E simplu :)