marți, 19 ianuarie 2010

Salamniciu...adica Pace pentru toti!


...Am auzit ca acasa ninge. (nu-mi vine sa cred). In acelas timp eu ma feresc de soare pentru ca ieri soarele mi-a facut fata rosu-rosu. Dimineata la 2 (dupa ora etiopiana) la rasaritul soarelui noi ne rugam, la inceput noi patru dupa ce au venit si ceilalti. Azi m-am ferit de soarele; am fost cu inca trei persoane la o familie cu doi copii: o fata si un baiat. Barbatul a fost general in armata si asta se vedea si pe casa lor fiindca a fost intr-o stare mult mai buna decat celelalte case. Desi sunt ortodox coptici, vorbeau foarte deschis despre orice de ce neam intrebat in timp ce lucram la casa lor. Am renovat, am decorat cat am putut si pentru lucruri mici care le-am facut ei nu stiau cum sa multumeasca. Langa faptul ca oamenii astea se bucura foarte mult pentru putin ajutor, ce ma impresionat a fost faptul ca fata,despre care am vazut poze unde era foarte frumoasa acuma era in pat, bolnav de HIV. M-am gandit cat de usor trece viata. Cat de mult trebuie sa avem grija cum traim. Ea, care a trait poate mult mai bine decat celelelalte fete din generatia ei, acuma e intr-o stare foarte grea. Cat deimportante sunt deciziile care luam. Am vorbit si cu ea despre Dumnezeu. Nu stiu exact daca ea crede sau nu sau in ce masura in Dumnezeu, dar ne-am rugat si ma rog pentru ea. Si
multumesc lui Dumnezeu ca ma ocrotit de mult lucruri. Multumesc deasemenea ca ma invata prin orice intamplare, experienta daca eu caut sa invat.
Concluzie: fara Dumnezeu viata nu este Viata, nici cand omul e bogat nici cand este in stare foarte greu; deciziile care ne luam sunt importante cand suntem in stare sa alegem, si deasemenea si cind nu mai putem alege dintre multe lucruri (in cazul Hanna-ei, fata bolnava, alegerea este intre Dumnezeu si viata, viata vesnica fara Dumnezeu. ) Pentru a lua decizii (decizii bune) unii au foarte putina timp. De fapt nu prea se stie cine cat timp are. Vrea sa invat din acest vzita la Sendaffa, la aceasta familie sa iau decizii bune, in timpul potrivit: cat mai repede.
Ceva, sau mai bine zis cineva care ma impresionat la fel foarte mult a fost Tsagay, un tanar de varstea mea, cu care am vorbit. E deosebit. Nu cere bani, mancare americana daor informatii. E una dintre foarte putine care desi este foarte necajit vrea sa schimba viata, si pentru asta invata orice ce poate (e de notat ca vorbeste mai bine engleza decat mine!:) Vorbind ieri cu el un scurt timp, despre viata, despre Dumnezeu, am vrut sa cer adresa lui ca sa mai pot sa scriu scrisoare pentru el, sa tinem legatursa... el mi- a scris adresa: Sendaffa.Doar atat...nu are adresa, nu are nume strada in care sta; dar are vointa de care nu prea am vazut in viata mea. Ma rog, si va rog sa va rugati ca sa mai gasesc pana cand sunt aici sa pot sa vorbesc mai mult cu despre viata traita ca Viata. Am avut nevoie ca Dumnezeu sa ne caute, avem nevoie ca Dumnezeu sa fie cu noi, si deasemenea el, Tsagay, are nevoie de Dumnezeu. Sa-l mai gasesc. Ma rog. Doar Dumnezeu poate sa faca sa se intampla asta intr-un haos foarte mare, intr-un "sat" de 20.000 de locuitori.
IMMANUEL! -DUMNEZEU ESTE CU NOI. AVEM PENTRU CE SA FIM MULTUMITI SI AVEM PENTRU CE, CINE SA NE RUGAM: PENTRU NOI,VIETIILE NOSTRE, DECIZIILE NOSTRE SI PENTRU ALTII, DECIZIILE SI VIETIILE LOR.
Pace si har.

Multumim ca va rugati pentru noi. Amasaginelo (cca.:)
Odie

Un comentariu:

  1. Domnul Iisus sa fie (si este) inaintea, in urma, in jurul, in voi, si sa faca sa fie primit stropul de Lumina Vie din inima voastra de catre oamenii pe care ii intalniti si ii aveti pusi de El in inima voastra. Sa vada ceva sclipind in voi, sa primeasca si sa mai ceara.
    Domnul Iisus Christos umple totul.
    Andreea

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te si tu! E simplu :)